De Bezige Bij en Triple A-boekhandels lanceren literair boekenabonnement

Op maandag 11 maart lanceerden uitgeverij De Bezige Bij en de Triple A-boekhandels een nieuw literair boekenabonnement. Met dit abonnement ontvangen consumenten, verspreid over 12 maanden, vier literaire boeken die geselecteerd worden door de redactie van De Bezige Bij en de boekhandelaren van de Triple A-boekhandels. Het eerste boek krijgt de abonnee meteen mee in de boekhandel, de volgende drie boeken kan de abonnee ophalen in de boekhandel of thuisbezorgd krijgen. Het abonnement kost €75 per jaar.

Uniek aan het boekenabonnement is dat het in de boekhandel verkocht wordt. Hierin ligt de kracht van de samenwerking met de Triple A-boekhandels: Van der Velde, Broekhuis, Paagman, Scheltema, Waanders in de Broeren, De Drvkkery, Broese boekverkopers en Kramer & van Doorn. Deze boekhandels zien ruimte in de markt voor een dergelijk abonnement en zijn vanaf het begin zeer enthousiast over het concept.

Met het abonnement wil De Bezige Bij haar boeken op een nieuwe, verrassende manier aanbieden aan nieuwsgierige lezers. Uit onderzoek onder potentiële abonnees blijkt dat lezers graag verrast willen worden door een kundige boekenselectie, en op die manier ook graag minder bekende of nieuwe schrijvers willen ontdekken. Binnen het abonnement wordt enkel literaire fictie aangeboden, zowel vertaald als Nederlandstalig. Bij de selectie voor het abonnement richten de boekhandel en de uitgeverij zich op boeken en schrijvers die bijzondere aandacht verdienen. Daarnaast is het abonnement een uitstekende manier voor de boekhandel om consumenten aan de winkel te binden, en om de adviesrol van de boekhandelaar naar de klanten toe te verstevigen.