Veelgestelde vragen
Heeft u een vraag over uw bestelling en/of het bestelproces van onze boeken? Bekijk de veelgestelde vragen of uw vraag ertussen staat. Als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan telefonisch op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur via 085-0293189.
Bestellen
Om een boek aan de winkelwagen toe te voegen, gaat u naar de pagina van het boek dat u wilt toevoegen. Hier komt u bijvoorbeeld door naar de pagina met het complete overzicht te gaan. Vervolgens kiest u de uitgave waarin u het boek wilt ontvangen: paperback, gebonden, e-book of luisterboek. Ten slotte klikt u op de knop met ‘In winkelwagen’. Het boek is nu toegevoegd aan uw winkelwagen en staat klaar om besteld te worden!
Na afronding van uw bestelling krijgt u van ons nog een bevestiging van uw bestelling per mail en komen de boeken zo snel mogelijk uw kant op!
Bestellingen van boven de €20,- worden binnen Nederland gratis verzonden. Voor het verzenden van bestellingen onder de €20,- betaalt u €2,99 verzendkosten.
Jazeker! Nadat u een (e-book of) boek aan uw winkelmandje heeft toegevoegd, kunt u verder winkelen en zo alle boeken in één keer bestellen.
Alle op deze website genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Ja, dat kan! U kunt een e-book of boek bij ons alvast vooruitbestellen. Het boek valt dan rond de verschijningsdatum bij u op de mat of u ontvangt uw e-book in uw mailbox. Op onze website staat per boek de verwachte verschijningsdatum. Let op: deze datum is onder voorbehoud!
Wij sturen u een bevestiging van uw bestelling per mail. Controleer of de bevestiging niet per ongeluk in uw spamfolder, de ongewenste mail, terecht is gekomen.
Mocht de bevestiging daar ook niet tussen zitten, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice. Dit kan telefonisch via 085-0293189 of per mail: boekenwebshop@debezigebij.nl.
Betalen
- Via iDEAL
Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in een vertrouwde en veilige digitale betaalomgeving, door middel van de specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. - Via creditcard (Visa, MasterCard)
Je kunt je creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met jouw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. - Via Transfer (SEPA)
De afkorting ‘SEPA’ staat voor ‘Single Euro Payments Area’. Door SEPA kan iedereen binnen Europa snel en gemakkelijk betalen. Alle betalingen binnen de Eurozone worden gezien als ‘interne betalingen’. Binnen Europa wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen binnenlandse en Europese transacties. - Via Bancontact
Bancontact is de bekendste online betaalmethode in België. De betaling wordt afgerond in de eigen internetbankieromgeving. Deze manier van online betalen komt overeen met het Nederlandse iDEAL.
De online betaling verloopt via de beveiligde omgeving van onze payment-provider Buckaroo.
De orderbevestiging die u na het plaatsen van uw bestelling ontvangt, is tevens uw factuur. Deze ontvangt u per e-mail op het e-mailadres dat u tijdens het afronden van de bestelling heeft ingevoerd.
Ja, dat kan. Als u een kopiefactuur wilt ontvangen, dan kunt u deze opvragen bij onze klantenservice met een vermelding van uw ordernummer.
De klantenservice is te bereiken op telefoonnummer 085-0293189 (maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur).
Bezorging
Voor de meeste boeken uit ons assortiment geldt: maandag t/m vrijdag vóór 20.00 besteld, morgen in huis! Besteld u een boek op zaterdag of zondag, dan heeft u deze op dinsdag in huis. Als u een nog niet verschenen boek heeft gereserveerd, dan ontvangt u deze rond de verschijningsdatum. E-books en luisterboeken worden direct naar uw mailbox gestuurd.
Uw bestelling wordt bezorgd door PostNL. Veel boeken kunnen door de brievenbus en de bezorging is van dinsdag t/m zaterdag. U ontvangt een verzendbevestiging van uw bestelling per e-mail.
Past het pakket niet door de brievenbus, dan ontvangt u een verzendbevestiging met daarin een Track & Trace-code waarmee u de aflevering van uw pakket kunt volgen. De bezorging van pakketten is van maandag t/m zaterdag. Bent u op het moment van bezorgen niet thuis? Dan laat de postbode een briefje achter in de brievenbus. Het pakketje wordt dan bij de buren geleverd of er volgt een nieuwe afleverpoging op de eerstvolgende bezorgdag.
Ja, helaas komt vertraging soms voor. De bezorging door PostNL duurt dan enkele dagen, in plaats van 24 uur. Heeft u uw bestelling 3 werkdagen nadat hij is verzonden nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dit kan telefonisch via 085-0293189 of per e-mail: boekenwebshop@debezigebij.nl. Houd het ordernummer van uw bestelling bij de hand als u belt of vermeld deze in uw e-mail. Zo kunnen we u zo snel mogelijk van dienst zijn!
Nee, helaas is het nog niet mogelijk om te bezorgen op adressen buiten Nederland.
Wel kunt u vanuit België e-books bestellen; deze ontvangt u namelijk in uw mailbox!
Garantie & Retour
Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we u zo snel mogelijk een passende oplossing.
Neem contact op met de klantenservice. Dit kan telefonisch via 085-0293189 of per e-mail: boekenwebshop@debezigebij.nl. Zij zullen direct met een gepaste oplossing komen! Houd hiervoor uw ordernummer bij de hand, of vermeld deze in uw e-mail. Zo kunnen we u zo snel mogelijk verder helpen!
Stuur een mail naar onze klantenservice met daarbij het retourformulier en stuur het artikel retour naar:
WPG Uitgevers
T.a.v. Boekenwebshop
Postbus 1050
1000 BB Amsterdam
De verzendkosten hiervan worden vergoed.
U kunt een artikel dat u bij ons gekocht hebt, na ontvangst, binnen 30 dagen retourneren. De kosten voor retourneren zijn voor eigen rekening. Bekijk hier de actuele Post NL tarieven. U stuurt het artikel inclusief de pakbon via PostNL retour. Het ingevulde retourformulier stuurt u per e-mail naar: boekenwebshop@wpg.nl.
We verplichten u niet om het met een Track & Trace-code naar ons op te sturen maar handig is het wel. Hiermee kunnen we namelijk uw verzending traceren als er iets misgaat. Kiest u hiervoor, bewaar het verzendbewijs dan goed. Let op: er zijn wel extra kosten verbonden aan een zending met Track & Trace!
Voor artikelen die op de juiste wijze geretourneerd zijn wordt het door u betaalde bedrag teruggestort op uw rekening.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat WPG Uitgevers niet aansprakelijk is voor beschadigde of zoekgeraakte retour gestuurde artikelen.
Stuur de artikel(en) retour naar:
WPG Uitgevers
T.a.v. Boekenwebshop
Postbus 1050
1000 BB Amsterdam
Retourneren of annuleren van een e-book is niet mogelijk.
Op digitale producten geldt geen recht van retour. Vandaar dat het annuleren van een bestelling niet mogelijk is.
We sturen u een mail zodra uw retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen vijf werkdagen nadat u het teruggestuurd heeft.
Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat u het product heeft ontvangen, betalen we u terug. De terugbetaling vindt pas plaats wanneer wij het product hebben teruggekregen.
Wanneer u een artikel buiten de gestelde voorwaarden of het zonder retourformulier terugstuurt, dan bent u nog steeds verplicht voor het product te betalen.
Let er dus op dat u de artikelen binnen 30 dagen retourneert!
Algemene voorwaarden & klachten
Vervelend om te horen dat het product of onze dienstverlening niet naar wens was!
Als u niet tevreden bent over ons product of onze dienstverlening, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan telefonisch via 085-0293184 of per e-mail: boekenwebshop@debezigebij.nl. Onze medewerkers helpen u dan graag verder en zullen binnen 7 dagen reageren.
Mocht u na dit contact toch niet tevreden zijn over de afhandeling van u vraag of klacht, dan kunt u dit schriftelijk kenbaar maken aan De Bezige Bij.
Stuur uw klacht onder vermelding van uw naam, adres, woonplaats en ordernummer naar:
WPG Boekenwebshop
Wibautstraat 133
1097 DN Amsterdam
Zodra wij u brief hebben ontvangen, reageren wij binnen 14 dagen inhoudelijk op uw vraag of klacht.
Hebben wij u toch niet naar tevredenheid kunnen helpen? Dan kunt u natuurlijk altijd nog je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
De Bezige Bij maakt onderdeel uit van WPG Uitgevers, bekijk hier de algemene leveringsvoorwaarden van WPG.
De Bezige Bij maakt onderdeel uit van WPG Uitgevers, op de website van WPG vind u informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens in het privacystatement. Informatie over het beleid ten aanzien van cookies vindt u in het cookiestatement.
Phishing
Phishing is een vorm van internetfraude. Het bestaat o.a. uit e-mails en sms’jes met daarin links naar een valse website. Deze website lijkt meestal als twee druppels water op de echte website. Hier word u vervolgens gevraagd om uw gegevens achter te laten, zoals uw gebruikersnaam, wachtwoord en creditcard-gegevens. Op deze manier proberen cybercriminelen uw informatie te achterhalen om daar vervolgens misbruik van te maken.
Oplichters kunnen je benaderen uit naam van De Bezige Bij. Iedereen kan namelijk de naam van een winkel of bank gebruiken als afzender. Controleer daarom altijd het mailadres van de afzender. Je doet dit door op de naam van de afzender te klikken. Oplichters gebruiken vaak een onduidelijk en lang mailadres. Onze klantenservice maakt gebruik van het e-mailadres boekenwebshop@debezigebij.nl
• Klik niet op links of bijlagen in de mail of sms;
• Beantwoord de mail of sms niet;
• Verwijder de valse e-mail of sms.
Twijfel je of een mail van ons komt? Volg bovenstaande aanwijzingen en doe niets met de mail maar neem contact op met onze klantenservice. Wij zijn elke werkdag bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur, per e-mail via boekenwebshop@debezigebij.nl of telefonisch op 085-0293189.
E-books & Luisterboeken
Voor meer informatie over e-books en luisterboeken verwijzen we u graag naar onze pagina veelgestelde vragen digitaal lezen.
Contact
Mocht uw vraag niet tussen bovenstaande vragen staan, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van De Bezige Bij. Wij zijn elke werkdag bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur, telefonisch of per e-mail.
T: 085-0293189
E: boekenwebshop@debezigebij.nl
Nieuwsbrief
Meld u aan voor een van onze nieuwsbrieven en blijf op de hoogte van het laatste nieuws, nieuwe titels, aanbiedingen en prijsvragen.
Dank voor uw inschrijving of aangepaste voorkeuren!
Het enige dat u nog hoeft te doen is uw eventuele inschrijving bevestigen door in uw mail op de bevestigingslink te klikken.